شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

جايگزيني براي ايميل وجود دارد؟

ايميل

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰


کاربراني که با اسپم، فيشينگ و ويروس‌ها دست و پنجه نرم مي‌کنند ممکن است تصور کنند ايميل ديگر متناسب با هدفشان نيست، اما چه چيزي مي‌تواند براي استفاده افراد جايگزين ايميل باشد؟

وايمکس نيوز- مانند بسياري افراد ديگر، همه ما ممکن است از ايميل استفاده روزانه داشته باشيم، اما در حال حاضر به دليل خطرات ناشي از ويروس‌ها، تروجان‌ها، حملات فيشينگ، اسپم و غيره، اين به نوعي رابطه عشق و نفرت تبديل شده است.

يکي از مشکلات، شناسايي نادرست ايميل‌ها به عنوان اسپم است. گاهي ممکن است پوشه اسپم خود را در طول هفته بررسي کنيد و ببينيد بخش امنيتي ياهو برخي از ايميل‌هاي شما را به عنوان اسپم در نظر گرفته و آنها را در پوشه اسپم قرار داده است.

حتي ممکن است ايميل‌هايي از برخي از مخاطبانتان که سال‌هاست با آنها تبادل ايميل مي‌کنيد، در اين پوشه قرار گرفته باشد. اين موضوع مي‌تواند موجب مشکلات زيادي شود و گاهي بايد براي اطمينان حاصل کردن از اينکه ايميل شما به مخاطب مورد نظرتان ارسال شده يا نه، از راه‌هاي ديگري مانند ارسال پيام کوتاه هم استفاده کنيد.

در نهايت ممکن است تصور کنيد ايميل ديگر نمي‌تواند متناسب با هدف عمل کرده و نياز شما را به درستي رفع کند، اما بايد توجه داشته باشيد احتمالا در آينده نزديک و حتي در آينده دور هم جايگزيني براي ايميل وجود نخواهد داشت.

در واقع به نظر مي‌رسد استفاده از فناوري اينترنت بدون يک آدرس ايميل تقريبا غيرممکن است. زيرا ايميل‌ها هستند که به عنوان شناسه توسط بسياري از وب‌سايت‌ها، خدمات ابري و حتي سيستم‌هاي عامل مانند گوگل اندرويد و ويندوز مورد استفاده قرار مي‌گيرند. همچنين بسياري از شرکت‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها به اعضاي خود يک آدرس ايميل منحصر به فرد مي‌دهند.

مزيت‌ بي‌نظير ارائه ايميل اين است که يا هر کس يک آدرس ايميل دارد و يا مي‌تواند به راحتي يک ايميل ايجاد کند. صدها راه مختلف براي برقراري ارتباط وجود دارد، از جمله فيس‌بوک مسنجر، اسکايپ، واتس‌اپ، تلگرام و غيره. با وجود اين حتي فيس‌بوک با 1.86 ميليارد کاربر فعال ماهانه دسترسي و گستردگي ايميل را ندارد. ايميل با نزديک به 4.6 ميليارد حساب کاربري، در حدود 2.7 ميليارد کاربر دارد.

دوم مزيت بزرگ ايميل اين است که بر خلاف فيس‌بوک، هيچ کس صاحب آن نيست. هر کسي مي‌تواند يک سرويس ايميل راه‌اندازي کرده و از استانداردهاي موجود براي همکاري با هر سرويس ايميل ديگر استفاده کند، بدون اينکه بخواهد هزينه‌اي به کسي بپردازد. هر کس مي‌تواند بدون محدوديت يک برنامه سرويس ايميل و يا ابزار پردازش ايميل بنويسد. البته جنبه منفي اين موضوع اين است که اکثر ايميل‌ها اسپم هستند.

مزيت سوم ايميل بر اساس گزارش گاردين اين است که مي توان آن را براي توزيع هر نوع فايل مورد استفاده قرار داد، اگرچه برخي از خدمات ايميل ممکن است اندازه فايل و يا محدوديت‌هاي ديگري تحميل کند. (براي مثال جيميل در حال حاضر فايل‌هاي .exe را ارسال نمي‌کند) شما مي توانيد اسناد و عکس‌ها را به دوستان خود ارسال کنيد، ناشران مي‌توانند روزنامه‌ها و خبرنامه‌ها را مانند صفحات وب براي شما بفرستند، خطوط هوايي مي‌توانند فايل‌هاي پي‌دي‌اف کارت‌هاي شبانه را ارسال کنند و ارسال‌هايي از اين دست. وجهه منفي هم اين است که مجرمان مي‌تواند همين فايل‌ها را به همراه تروجان‌ها و بدافزارها به شما بفرستند.

مزيت چهارم ايميل اين است که اين سرويس يک سيستم ذخيره‌سازي و ارسال است. لازم نيست که افراد در حين تبادل ايميل آنلاين باشند، ايميل‌ها مي‌توانند براي مرجع آينده نگه داشته شوند، به افراد ديگري فرستاده شده و همچنين چاپ شوند.

در نهايت اگر شما مي تواند يک جايگزين با سيستم استاندارد براي ايميل بياويد که تمام کارايي‌هايي که ايميل دارد را انجام دهد، احتمالا مشکلات مشابه ايميل را نيز خواهد داشت، به همين دليل است که جايگزيني هميشگي ايميل بعيد به نظر مي‌رسد.

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو